Firma Consumer Insight Consulting oferuje szkolenia, warsztaty oraz testy sensoryczne dla firm (wyjazdowe u Klienta) dedykowane dla wszystkich osób związanych z analizą sensoryczną i jej zastosowaniem, a w szczególności dla kadry zarządzającej, technologów żywności, zespołów marketingu, pracowników działu jakości, laboratoriów zakładowych, handlowców jak i pracowników produkcyjnych.
SZYBKI KONTAKT

SZKOLENIE SENSORYCZNE I: Podstawy analizy sensorycznej
Szkolenie sensoryczne obejmuje podstawowe zagadnienia związane z sensoryką połączone z ćwiczeniami sensorycznymi. Celem szkolenia jest zaznajomienie uczestników z tematyką i pojęciami sensorycznymi.
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób związanych z analizą sensoryczną i jej zastosowaniem, a w szczególności dla kadry zarządzającej, technologów żywności, zespołów marketingu, pracowników działu jakości, laboratoriów zakładowych, handlowców jak i pracowników produkcyjnych.
Na szkoleniu uczestnik pozna:podstawy analizy sensorycznej, definicje i terminologię
- zasady wykonania badań sensorycznych i przygotowania próbek
- czynniki wpływające na wiarygodność wyników
- zasady rekrutacji i weryfikacja zespołu sensorycznego
- podstawowe metody analizy sensorycznej i ich zastosowanie
- zasady obowiązujące podczas wykonywania poprawnej degustacji sensorycznej
- plan badania produktu – połączenie badań sensorycznych z badaniami konsumenckimi
Szkolenie odbywa się w grupach od min. 6 do 15 osób u Klienta.
Czas trwania: 5 godzin

SZKOLENIE SENSORYCZNE II: Wykorzystanie metod analizy sensorycznej w ocenie produktów żywnościowych
Szkolenie sensoryczne obejmuje zagadnienia związane z metodami analizy sensorycznej stosowanymi przy ocenie produktów żywnościowych połączone z ćwiczeniami sensorycznymi.
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób związanych z analizą sensoryczną i jej zastosowaniem, a w szczególności dla technologów żywności, zespołów marketingu, pracowników działu jakości, laboratoriów zakładowych, jak i pracowników produkcyjnych.
Na szkoleniu uczestnik pozna:
- podstawowe zasady przygotowania i realizacji ocen sensorycznych
- metody sensoryczne stosowane w ocenie produktów żywnościowych – przykłady i zastosowanie
- zasady interpretacji wyników dla wybranych metod analizy sensorycznej:
- Metody różnicowe – metoda trójkątowa, parzysta, duo-trio
- Metoda punktowa
- Metoda szeregowania
- Metoda skalowania
A także uczestnik:
- otrzyma praktyczne wskazówki realizacji badań z zastosowaniem określonych metody
- weźmie udział w praktycznych zadaniach z zastosowanie wybranych metod
Szkolenie odbywa się w grupach od min. 6 do 12 osób u Klienta.
Czas trwania: 6 godzin

WARSZTATY SENSORYCZNE: Podstawy analizy sensorycznej & weryfikacja wrażliwości sensorycznej
Warsztaty sensoryczne są rozbudowaną wersją SZKOLENIA SENSORYCZNEGO I. Obejmują zarówno część teoretyczną, czyli podstawowe zagadnienia związane z sensoryką połączone z ćwiczeniami sensorycznymi, jak również część praktyczną. Część praktyczna dodatkowo rozbudowana jest o testy sensoryczne, weryfikacyjne zakończone indywidualną oceną każdego uczestnika oraz wspólną degustacją sensoryczną. Celem warsztatów jest nie tylko zaznajomienie uczestników z tematyką i pojęciami sensorycznymi, ale przetestowanie ich zdolności sensorycznych, jak i wprowadzenie i utrwalenie zasad poprawnej oceny sensorycznej podczas degustacji sensorycznej.
Istnieje również możliwość dostosowania warsztatów sensorycznych pod indywidualne potrzeby Klienta.
Warsztaty przeznaczone są dla wszystkich osób związanych z analizą sensoryczną i jej zastosowaniem, a w szczególności dla kadry zarządzającej, technologów żywności, zespołów marketingu, pracowników działu jakości, laboratoriów zakładowych, handlowców jak i pracowników produkcyjnych.
Na warsztatach uczestnik pozna:
- podstawy analizy sensorycznej, definicje i terminologię
- zasady wykonania badań sensorycznych i przygotowania próbek
- czynniki wpływające na wiarygodność wyników
- zasady rekrutacji i weryfikacja zespołu sensorycznego
- podstawowe metody analizy sensorycznej i ich zastosowanie
- zasady obowiązujące podczas wykonywania poprawnej degustacji sensorycznej
- plan badania produktu – połączenie badań sensorycznych z badaniami konsumenckimi
A także uczestnik:
- przejdzie przez weryfikację sensoryczną w zakresie zmysłu smaku, węchu, czucia i wzroku
- samodzielnie dokona poprawnej oceny sensorycznej od 3 do 5 produktów zgodnie z zasadami poznanymi podczas części teoretycznej
Warsztaty odbywają się w grupach od min. 6 do 12 osób u Klienta.
Czas trwania: około 6 godzin

TESTY SENSORYCZNE: Weryfikacja wrażliwości sensorycznej
Testy sensoryczne: Weryfikacja wrażliwości sensorycznej na życzenie zamawiającego przeprowadzamy same testy sensoryczne mające na celu ocenienie indywidualnej wrażliwości sensorycznej poszczególnych uczestników.
Po zakończonych testach zostanie przygotowane zestawienie z wynikami całej grupy oraz indywidualna ocena sensoryczna każdego uczestnika wraz z rekomendacjami.
Przeprowadzenie testów sensorycznych zaleca się wszystkim osobom związanym z analizą sensoryczną i jej zastosowaniem, a także osobom bezpośrednio odpowiedzialnym za wprowadzanie produktu na rynek, jak i w trakcie produkcji. Testy rekomendowane są w szczególności dla technologów żywności, zespołów marketingu, pracowników działu jakości, laboratoriów zakładowych, jak i pracowników produkcyjnych biorących udział w ocenie sensorycznej na zakładach produkcyjnych.
Testy odbywają się w grupach od min. 6 do 12 osób u Klienta.
Czas trwania: około 3 godzin