• O SZKOLENIU
  • DLA KOGO?
  • PROGRAM
  • AGENDA
  • REJESTRACJA
CEL SZKOLENIA

zaznajomienie uczestników z tematyką i podstawowymi pojęciami sensorycznymi, zapoznanie z prawidłowymi zasadami przeprowadzania oceny organoleptycznej w teorii i praktyce, a także zweryfikowanie indywidualnej wrażliwości sensorycznej poszczególnych uczestników zakończonych oceną.

Na rynku obecnie funkcjonuje wiele podobnych, bądź identycznych produktów, które są często powieleniem produktów oferowanych przez większe i silniejsze firmy. Często sama marka nie gwarantuje sukcesu, ponieważ niesmaczny produkt, kiepskiej jakości, nie ma prawa przetrwać na rynku. Warsztaty sensoryczne „Podstawy analizy sensorycznej & weryfikacja wrażliwości sensorycznej”. Każda firma pragnie posiadać wyjątkowe produkty, po które chętnie i często wracają wierni konsumenci, ale nie każdej się to udaje.

Dziś, poza marką, liczy się sam produkt i jego jakość! Dlatego tak ważna jest wiedza na temat analizy sensorycznej i wykonania poprawnej oceny organoleptycznej, aby poprawnie wykonywać obiektywne oceny podczas opracowywania nowego produktu, w trakcie jego monitorowania na rynku celem zachowania jakości. Niezmiernie istotna jest to wiedza w branży spożywczej i kosmetycznej!

Na warsztatach sensorycznych „Podstawy analizy sensorycznej & weryfikacja wrażliwości sensorycznej” uczestnicy zdobędą podstawowe wiadomości z zakresu analizy sensorycznej, a także zostaną wprowadzeni w tajniki przeprowadzania poprawnej oceny organoleptycznej pod okiem doświadczonego sensoryka oraz będą mieli okazję uczestniczyć w przygotowanej profesjonalnie degustacji sensorycznej połączonej z obiektywną oceną organoleptyczną.

Niebywałym atutem warsztatów jest możliwość wzięcia udziału w profesjonalnych testach sensorycznych mających na celu weryfikację wrażliwości sensorycznej poszczególnych osób zakończonych indywidualną oceną wrażliwości sensorycznej, która zostanie przygotowana i przesłana po zajęciach.

Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla wszystkich osób związanych z analizą sensoryczną i jej zastosowaniem, a w szczególności dla kadry zarządzającej, technologów żywności, pracowników marketingu, działu jakości, laboratoriów zakładowych, handlowców jak i pracowników związanych z organoleptyczną oceną produktów w zakładach produkcyjnych.

Na szkoleniu uczestnik pozna:

  • podstawy analizy sensorycznej, definicje i terminologię
  • zasady wykonania badań sensorycznych i przygotowania próbek
  • czynniki wpływające na wiarygodność wyników
  • zasady rekrutacji i weryfikacja zespołu sensorycznego
  • podstawowe metody analizy sensorycznej i ich zastosowanie
  • zasady obowiązujące podczas wykonywania poprawnej degustacji sensorycznej
  • plan badania produktu – połączenie badań sensorycznych z badaniami konsumenckimi

A także:

  • przejdzie przez weryfikację sensoryczną w zakresie zmysłu smaku, węchu, czucia i wzroku
  • samodzielnie dokona poprawnej oceny sensorycznej od 3 do 5 produktów zgodnie z zasadami poznanymi podczas części teoretycznej
11

Sensoryka jako nauka:

Ludzkie zmysły
Podstawowe metody analizy sensorycznej i ich zastosowanie

22

Testy sensoryczne zakończone indywidualną oceną każdego uczestnika

33

Zasady degustacji

44

Wspólna degustacja sensoryczna (3-5 produktów)

55

Plan badania produktów

10:00 - 11:0010:00 - 11:00

Podstawy analizy sensorycznej część I

11:00 - 13:2011:00 - 13:20

Testy sensoryczne

13:20 - 14:0013:20 - 14:00

Lunch

14:00 - 14:3014:00 - 14:30

Podstawy analizy sensorycznej część II

14:30 - 15:3014:30 - 15:30

Zasady degustacji

15:30 - 16:0015:30 - 16:00

Plan badania produktów

Poznaj warunki rejestracji i wypełnij odpowiednio formularz zgłoszeniowy:

PRZEJDŹ