• O SZKOLENIU
  • DLA KOGO?
  • PROGRAM
  • AGENDA
  • REJESTRACJA
CEL SZKOLENIA

zaznajomienie uczestników z tematyką i podstawowymi pojęciami sensorycznymi, zapoznanie z prawidłowymi zasadami przeprowadzania oceny organoleptycznej w teorii i praktyce, a także zweryfikowanie indywidualnej wrażliwości sensorycznej poszczególnych uczestników zakończonych oceną.

Na rynku obecnie funkcjonuje wiele podobnych, bądź identycznych produktów, które są często powieleniem produktów oferowanych przez większe i silniejsze firmy. Często sama marka nie gwarantuje sukcesu, ponieważ niesmaczny produkt, kiepskiej jakości, nie ma prawa przetrwać na rynku. Warsztaty sensoryczne „Podstawy analizy sensorycznej & weryfikacja wrażliwości sensorycznej”. Każda firma pragnie posiadać wyjątkowe produkty, po które chętnie i często wracają wierni konsumenci, ale nie każdej się to udaje.

Dziś, poza marką, liczy się sam produkt i jego jakość! Dlatego tak ważna jest wiedza na temat analizy sensorycznej i wykonania poprawnej oceny organoleptycznej, aby poprawnie wykonywać obiektywne oceny podczas opracowywania nowego produktu, w trakcie jego monitorowania na rynku celem zachowania jakości. Niezmiernie istotna jest to wiedza w branży spożywczej i kosmetycznej!

Na warsztatach sensorycznych „Podstawy analizy sensorycznej & weryfikacja wrażliwości sensorycznej” uczestnicy zdobędą podstawowe wiadomości z zakresu analizy sensorycznej, a także zostaną wprowadzeni w tajniki przeprowadzania poprawnej oceny organoleptycznej pod okiem doświadczonego sensoryka oraz będą mieli okazję uczestniczyć w przygotowanej profesjonalnie degustacji sensorycznej połączonej z obiektywną oceną organoleptyczną.

Niebywałym atutem warsztatów jest możliwość wzięcia udziału w profesjonalnych testach sensorycznych mających na celu weryfikację wrażliwości sensorycznej poszczególnych osób zakończonych indywidualną oceną wrażliwości sensorycznej, która zostanie przygotowana i przesłana po zajęciach.

Warsztaty sensoryczne prowadzone przez Consumer Insight Consulting to najlepszy wybór dla Państwa firmy!

OPINIE O SZKOLENIU

„Szkolenia w formie warsztatów sensorycznych zostały zrealizowane w sposób profesjonalny i interesujący oraz uzyskało wysokie noty wśród mojego zespołu R&D. Został doceniony poziom dydaktyczny i merytoryczny Pani Agaty Markiewicz, jej elastyczność i komunikatywność z grupami szkoleniowymi.”

„Miałam przyjemność uczestniczyć w testach sensorycznych przygotowanych przez panią Agatę Markiewicz. Cenię sobie to spotkanie, bo umożliwiło mi ono profesjonalną identyfikację słabych i mocnych stron z zakresu wrażliwości sensorycznej. Wiedza i świadomość, którą wówczas zyskałam dała mi duże wsparcie w procesie decyzyjnym.”

„The content and the agenda of sensory workshop was tailored to Unilever needs and expectations. The group of participants highly appreciated the expert knowledge, the way of communication, competences and instructive skills of the trainer.

Ms Agata Markiewicz is considered as professional business partner with strong experience in food industry. Her expertise in sensory area, passion for her work and deep understanding of consumer trends are the best recommendations for her future projects recipients.”

„I would like to thank the Consumer Insight Consulting company for their cooperation. As part of the agreement the company has completed: sensory training. Ms. Agata presented the high quality service which were proceeded in an exemplary manner. The scope of training was perfectly matched to my needs. For sure I will use services of Consumer Insight Consulting once again to expand my knowledge of CTI.”

„Professional presentation supported with hard data in combination with demanding sensory test. I could recommend for all newcomers in Food Industry to calibrate the senses and match proper testing technics with the business needs. All basics of sensory test & technics in nutshell plus live training of approval session execution.”

„I had the chance to attend a mini sensory training with Agata. She is very professional and the sensory training was very insightful and interesting! I recommend to follow a sensory training with Agata in particular if working in the food category.”

„Szkolenie zostało zrealizowane zgodnie z przedstawionym harmonogramem, a Pani Agata Markiewicz dała się poznać jako rzetelny i profesjonalny organizator szkoleń tematycznych. Pani Agata Markiewicz prezentowała wysoką wiedzę i kompetencje w zakresie omawianej tematyki, a sposób prezencji omawianych zagadnień zasługuje na wyróżnienie. Ponadto wykazała się dużą otwartością i gotowością do wyjaśniania pytań i wątpliwości, które pojawiały się podczas trwania szkolenia.

Samo szkolenie zostało przygotowane w sposób profesjonalny, a dołączone materiały dydaktyczne zostały docenione przez uczestników szkolenia. Na pochwałę zasługuje również wprowadzenie elementów weryfikacji wrażliwości sensorycznej uczestników kursu oraz warsztatów, które pozwoliły utrwalić zdobytą wiedzę.
Z przyjemnością polecamy firmę Consumer Insight Consulting oraz Panią Agatę Markiewicz, jako kompetentnego partnera w realizacji szkoleń z zakresu analizy sensorycznej żywności.”

CIC recommendation Unilever
CIC recommendation Loulis Mills
CIC referencje Savencia
CIC referencje Urbanek
CIC rekomendacje CPF Culinar
CIC warsztaty sensoryczne 5.06.2023 Onesano

Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla wszystkich osób związanych z analizą sensoryczną i jej zastosowaniem, a w szczególności dla kadry zarządzającej, technologów żywności, pracowników marketingu, działu jakości, laboratoriów zakładowych, handlowców jak i pracowników związanych z organoleptyczną oceną produktów w zakładach produkcyjnych.

Na szkoleniu uczestnik pozna:

  • podstawy analizy sensorycznej, definicje i terminologię
  • zasady wykonania badań sensorycznych i przygotowania próbek
  • czynniki wpływające na wiarygodność wyników
  • zasady rekrutacji i weryfikacja zespołu sensorycznego
  • podstawowe metody analizy sensorycznej i ich zastosowanie
  • zasady obowiązujące podczas wykonywania poprawnej degustacji sensorycznej
  • plan badania produktu – połączenie badań sensorycznych z badaniami konsumenckimi

A także:

  • przejdzie przez weryfikację sensoryczną w zakresie zmysłu smaku, węchu, czucia i wzroku
  • samodzielnie dokona poprawnej oceny sensorycznej od 3 do 5 produktów zgodnie z zasadami poznanymi podczas części teoretycznej
11

Sensoryka jako nauka:

Ludzkie zmysły
Podstawowe metody analizy sensorycznej i ich zastosowanie

22

Testy sensoryczne zakończone indywidualną oceną każdego uczestnika

33

Zasady degustacji

44

Wspólna degustacja sensoryczna (3-5 produktów)

55

Plan badania produktów

10:00 - 11:0010:00 - 11:00

Podstawy analizy sensorycznej część I

11:00 - 13:2011:00 - 13:20

Testy sensoryczne

13:20 - 14:0013:20 - 14:00

Lunch

14:00 - 14:3014:00 - 14:30

Podstawy analizy sensorycznej część II

14:30 - 15:3014:30 - 15:30

Zasady degustacji

15:30 - 16:0015:30 - 16:00

Plan badania produktów

Poznaj warunki rejestracji i wypełnij odpowiednio formularz zgłoszeniowy:

PRZEJDŹ

TERMINARZ

DODATKOWE INFORMACJE

Koszt

od 1.400 zł + 23% VAT

Grupy

8-12 osób

Czas trwania

1 dzień

Prowadząca